Klachten

Bijgewerkt op: 11 februari 2025

Onderwerpen bij dit hoofdstuk

11.1
11.2

Binnen het Lorentz Casimir Lyceum is er een ‘Gedrags- en integriteitscode’ waarin onder andere beschreven staat op welke wijze wij met elkaar om willen gaan en wat onze gezamenlijke warden en normen zijn.

Het kan onverhoopt gebeuren dat er een situatie ontstaat waarbij men zich niet gehoord voelt of zich onterecht bejegend of behandeld voelt.

Wanneer dit gebeurt, kan dit aangegeven worden bij de daarvoor aangewezen functionarissen. Mocht hiermee de situatie niet opgelost zijn, dan bestaat er de mogelijkheid voor leerlingen of ouders om een klacht in te dienen bij een van de interne vertrouwenspersonen (hoofdstuk 5.4 schoolgids).

indien de school hierin, ondanks diverse pogingen, niet slaagt kunnen directie, ouders, leerlingen en medewerkers een beroep doen op de landelijke klachtencommissie.

In de klachtenregeling staat de procedure en werkwijze beschreven waarop een klacht ingediend kan worden en behandeld wordt. De klachtenregeling vindt u onder de kop ouders en leerlingen bij documenten en formulieren op de website.